Tajlandia chce przyciągnąć 25.8 miliona azjatyckich turystów w 2024 roku

Krajowy —

Urząd Turystyki Tajlandii (TAT) planuje przyciągnąć 25.8 miliona turystów z krajów krótkiego zasięgu w przyszłym roku 2024.

Zastępca gubernatora TAT, Thanet Petchsuwan, powiedział, że TAT atakuje turystów z rynków Azji i Południowego Pacyfiku, czyli rynków krótkodystansowych.

Podczas niedawnego spotkania TAT postawiono sobie za cel przyciągnięcie 25.8 mln turystów z tych rynków. Liczba ta stanowi 74% ogólnego celu 35 milionów międzynarodowych turystów w przyszłym roku. Celem jest wygenerowanie przychodów w wysokości 1.2 biliona bahtów, co stanowi 63% całkowitych docelowych przychodów z rynku zagranicznego wynoszących 1.92 biliona bahtów.

Cel jest podzielony między turystów z Azji Wschodniej (12.48 mln), krajów ASEAN (10.51 mln), Azji Południowej (2.1 mln) i Oceanii (787,000 tys.).

Thanet stwierdził, że najtrudniejszym wyzwaniem jest rynek chiński. Chociaż nastąpiła pewna ulga w liczbie chińskich turystów odwiedzających Tajlandię w 2023 r., nadal nie jest pewne, czy liczba ta osiągnie oczekiwany cel 5 milionów turystów, ponieważ w ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku Tajlandia odnotowała tylko 1.44 miliona przyjazdów z Chin.

Tymczasem Siripakorn Cheawsamoot, wicegubernator TAT na Europę, Afrykę, Bliski Wschód i obie Ameryki, stwierdził, że TAT postawił sobie za cel przyciągnięcie 9.2 miliona turystów z rynków długodystansowych, takich jak Europa i Stany Zjednoczone.

Stanowi to 26% całego międzynarodowego celu turystycznego. Jednak jeśli chodzi o generowanie przychodów, oczekuje się, że rynki połączeń długodystansowych przyczynią się do 37%, co odpowiada 721 miliardom bahtów, do ogólnych przychodów.

Wynika to z faktu, że turyści z Europy i Stanów Zjednoczonych mają zwykle dłuższe średnie pobyty w porównaniu z rynkami krótkodystansowymi, co skutkuje wyższymi średnimi wydatkami. Ostatnie dane z pierwszych trzech miesięcy tego roku wskazują, że europejscy turyści spędzają średnio 19 dni, przy średnim wydatku 71,718 XNUMX bahtów na podróż.

Na rynkach Ameryki Środkowej i Południowej średni pobyt wynosi 16.17 dni, a średnie wydatki wynoszą 99,172 15.26 bahtów na podróż. Jeśli chodzi o rynek amerykański, średni pobyt wynosi 76,297 dni, przy średnim wydatku XNUMX XNUMX bahtów na podróż.

Siripakorn dodał, że trend na rynku połączeń długodystansowych w 2023 roku przekroczył cel TAT, który wynosił 7 mln turystów, i osiągnął 8 mln turystów. Wyróżniającym się rynkiem pod tym względem była Rosja. Chociaż cel dla rosyjskich turystów na cały rok ustalono na 1 milion, w ciągu pierwszych sześciu miesięcy Tajlandię odwiedziło już 789,000 2024 rosyjskich turystów. Dlatego w XNUMX roku TAT będzie musiał zwiększyć wzrost rynku rosyjskiego do podwojenia obecnej liczby, ponieważ Rosja jest obecnie uważana za rynek o dużym potencjale, stwierdził Siripakorn.

Oryginalna wersja tego artykułu pojawiła się na naszej siostrzanej witrynie The Pattaya News, której właścicielem jest nasza firma macierzysta TPN media.

-=-=-=-=-=-=-=–=-=-=-=-=-=-=-=

Nie zapomnij zapisać się do naszego newslettera i otrzymuj wszystkie nasze wiadomości dostarczane do Ciebie w jednym e-mailu bez spamu. Kliknij tutaj! LUB wpisz poniżej swój e-mail!

Zapisz się!
Tanakorn Panyadee
Najnowszy tłumacz wiadomości lokalnych w The Pattaya News. Aim ma XNUMX lata, obecnie mieszka i studiuje ostatni rok studiów w Bangkoku. Interesuje się tłumaczeniem na język angielski, opowiadaniem historii i przedsiębiorczością, wierzy, że ciężka praca jest nieodzownym składnikiem każdego sukcesu na tym świecie.