Grupa Centralna wyznacza nowy kurs po podziale z FamilyMart

FOTO: Central Food Retail Group

KOMUNIKAT PRASOWY:

Grupa Centralna przyjęła własną strategię dotyczącą sklepów ogólnospożywczych po rozstaniu się z japońskim partnerem FamilyMart i zainicjowaniu rebrandingu niektórych placówek FamilyMart w okolicy na Tops Daily zgodnie z własną siecią sklepów wielobranżowych.

Poprzednia historia:

Żegnając się z Tajlandią, kultowe sklepy wielobranżowe „Family Mart” po ponad trzech dekadach działalności zostają całkowicie przemianowane na „Tops Daily”.

Umowa franczyzowa z FamilyMart została zawarta pod koniec maja 2023 roku, co doprowadziło do przekształcenia do końca roku pozostałych lokalizacji FamilyMart, liczących około 200, w sklepy Tops Daily. Ta strategiczna zmiana następuje w momencie, gdy FamilyMart staje w obliczu intensywnej konkurencji ze strony dominującego tajlandzkiego rywala, firmy 7-Eleven, która może poszczycić się 80% udziałem w rynku w sektorze sklepów ogólnospożywczych.

Przejęcie przez Grupę Central niezależnej działalności jest następstwem nagromadzenia wiedzy operacyjnej w stylu japońskim z FamilyMart. W portfolio konglomeratu znajduje się już kilka japońskich marek, w tym Yoshinoya, Ootoya i Mister Donut, co wyznacza szerszy trend japońskich powiązań zmieniających krajobraz handlu detalicznego w Tajlandii.

Chociaż podstawowa działalność detaliczna Central Group poniosła straty z powodu pandemii, od 2022 r. wraz z powrotem turystów wykazuje tendencję ożywienia. Wysiłki konglomeratu na rzecz dywersyfikacji wykraczają poza tradycyjną działalność detaliczną, czego dowodem jest partnerstwo z JD.com w zakresie przedsięwzięć z zakresu handlu elektronicznego oraz wejście w świat doświadczeń zakupowych w metaverse.

Analitycy twierdzą, że odejście Central Group od FamilyMart sygnalizuje ewolucję w tajlandzkim sektorze detalicznym, umożliwiając konglomeratowi potwierdzenie tożsamości marki i odkrywanie innowacyjnych ścieżek wykraczających poza standardowe modele sklepów wielobranżowych.

Powyższe jest komunikatem prasowym Departamentu PR rządu Tajlandii.

Obraz po treści postu
Goong Nang jest tłumaczem wiadomości, który przez wiele lat pracował zawodowo dla wielu organizacji informacyjnych w Tajlandii, a z The Pattaya News od ponad czterech lat. Specjalizuje się przede wszystkim w wiadomościach lokalnych z Phuket, Pattaya, a także w wiadomościach krajowych, ze szczególnym uwzględnieniem tłumaczeń z języka tajskiego na angielski i pracy jako pośrednik między reporterami a pisarzami anglojęzycznymi. Pochodzi z Nakhon Si Thammarat, ale mieszka w Phuket i Krabi, z wyjątkiem dojazdów do pracy między nimi.