KOMUNIKAT PRASOWY:
Grupa Centralna przyjęła własną strategię dotyczącą sklepów ogólnospożywczych po rozstaniu się z japońskim partnerem FamilyMart i zainicjowaniu rebrandingu niektórych placówek FamilyMart w okolicy na Tops Daily zgodnie z własną siecią sklepów wielobranżowych.
Poprzednia historia:
Umowa franczyzowa z FamilyMart została zawarta pod koniec maja 2023 roku, co doprowadziło do przekształcenia do końca roku pozostałych lokalizacji FamilyMart, liczących około 200, w sklepy Tops Daily. Ta strategiczna zmiana następuje w momencie, gdy FamilyMart staje w obliczu intensywnej konkurencji ze strony dominującego tajlandzkiego rywala, firmy 7-Eleven, która może poszczycić się 80% udziałem w rynku w sektorze sklepów ogólnospożywczych.
Przejęcie przez Grupę Central niezależnej działalności jest następstwem nagromadzenia wiedzy operacyjnej w stylu japońskim z FamilyMart. W portfolio konglomeratu znajduje się już kilka japońskich marek, w tym Yoshinoya, Ootoya i Mister Donut, co wyznacza szerszy trend japońskich powiązań zmieniających krajobraz handlu detalicznego w Tajlandii.
Chociaż podstawowa działalność detaliczna Central Group poniosła straty z powodu pandemii, od 2022 r. wraz z powrotem turystów wykazuje tendencję ożywienia. Wysiłki konglomeratu na rzecz dywersyfikacji wykraczają poza tradycyjną działalność detaliczną, czego dowodem jest partnerstwo z JD.com w zakresie przedsięwzięć z zakresu handlu elektronicznego oraz wejście w świat doświadczeń zakupowych w metaverse.
Analitycy twierdzą, że odejście Central Group od FamilyMart sygnalizuje ewolucję w tajlandzkim sektorze detalicznym, umożliwiając konglomeratowi potwierdzenie tożsamości marki i odkrywanie innowacyjnych ścieżek wykraczających poza standardowe modele sklepów wielobranżowych.
Powyższe jest komunikatem prasowym Departamentu PR rządu Tajlandii.
