KOMUNIKAT PRASOWY:
Bangkok, 1 września 2023 r. – Pani Thapanee Kiatphaiboon rozpoczęła dziś swoją pracę jako nowy gubernator Urzędu ds. Turystyki Tajlandii (TAT).
Pracując w TAT w 1999 r., po uzyskaniu tytułu magistra nauk ścisłych na Uniwersytecie Surrey w Wielkiej Brytanii, pani Thapanee zajmowała różne stanowiska w organizacji, w tym zastępcę gubernatora ds. produktów turystycznych i biznesu, a ostatnio zastępcę gubernatora ds. krajowych Marketing.
Pełniąc ostatnio funkcję zastępcy gubernatora TAT ds. marketingu krajowego, pani Thapanee inicjowała różne inicjatywy turystyczne, aby pomóc napędzać gospodarkę Tajlandii. Wśród nich znalazła się praca w Tajlandii, szlaki turystyki wyznaniowej i religijnej oraz podróże w pojedynkę – które pomogły pobudzić 151.45 mln podróży krajowych w 2022 r. – co stanowi około 88% rekordowego roku 2019 – i wygenerowały 641.5 mld bahtów.
Pełniąc funkcję zastępcy gubernatora ds. produktów i biznesu turystycznego, pani Thapanee została doceniona za swoje przywództwo w zainicjowaniu programu certyfikacji Niesamowitej Tajlandii ds. Bezpieczeństwa i Zdrowia (SHA), który umożliwił hotelom i usługom spełnienie określonych standardów zdrowia i bezpieczeństwa. Program stał się obowiązkowym wymogiem dla hoteli chcących zarejestrować się jako miejsca kwarantanny w okresie rygorystycznych środków kontroli COVID-19, a także zyskał globalne uznanie zgodnie z protokołami WTTC SafeTravels.
Zainicjowała także program specjalnych wiz turystycznych (STV), aby promować ponowne otwarcie Tajlandii, co doprowadziło do powstania kolejnych programów wjazdu, w tym Villa Quarantine, Yacht Quarantine i Golf Quarantine, a także Phuket Sandbox, który został uznany na arenie międzynarodowej za model na ponowne otwarcie kraju.
Uznawana za osobę znającą się na mediach społecznościowych i technologii, pani Thapanee odegrała kluczową rolę w wykorzystaniu technologii i mediów społecznościowych w promocji i rozwoju tajskiej turystyki. Do jej wybitnych osiągnięć w tym obszarze należy projekt Google Street View we współpracy z Google Tajlandii oraz platformy mediów społecznościowych „Amazing Thai”.
Jako orędowniczka turystyki Tajlandii, pani Thapanee odegrała kluczową rolę w rozwoju różnych produktów turystycznych o szczególnym znaczeniu, w tym turystyki zdrowotnej i wellness, turystyki jachtowej i rejsowej oraz turystyki społecznościowej, a także projektu „King's Wisdom for Sustainable Tourism”. , która zdobyła nagrodę PATA Grand Awards 2018 w kategorii Edukacja i Szkolenia.
We wcześniejszych latach pracy w TAT pani Thapanee cieszyła się powszechnym uznaniem za swój wkład w promocję i rozwój podróży wewnątrzregionalnych w podregionie Wielkiego Mekongu (GMS).