KOMUNIKAT PRASOWY:
BANGKOK (NNT) – Minister handlu Phumtham Wechayachai ogłosił, że należy rozprawić się ze sprzedażą w Internecie podrabianych markowych produktów, podkreślając pilną potrzebę zajęcia się kwestiami naruszania praw własności, które mogłyby zaszkodzić międzynarodowej reputacji Tajlandii.
Według Phumthama Departamentowi Własności Intelektualnej (DIP) powierzono zadanie edukowania małych i średnich przedsiębiorstw w zakresie patentowania swoich produktów w celu ochrony przed imitacją. Agencja planuje także promować więcej produktów objętych OG (oznaczeniem geograficznym), aby wykorzystać soft power Tajlandii na całym świecie.
Dyrektor generalny DIP, Vuttikrai Leewiraphan, szczegółowo opisał mający się wkrótce odbyć protokół ustaleń pomiędzy 30 właścicielami praw autorskich a trzema wiodącymi platformami internetowymi – Lazada, Shopee i TikTok Shop. Oczekuje się, że porozumienie usprawni walkę z piractwem, umożliwiając bezpośrednie zgłaszanie naruszeń.
DIP współpracuje również z Facebookiem w celu opracowania narzędzi do identyfikowania i usuwania podrobionych produktów, mając na celu zajęcie się naruszeniami praw autorskich na platformie.
Do tej pory z tych platform usunięto 960 pozycji naruszających prawa autorskie.
Powyższe jest komunikatem prasowym Departamentu PR rządu Tajlandii.