Tajlandia odnotowuje wzrost wydatków na turystykę w okresie chińskiego Nowego Roku

KOMUNIKAT PRASOWY:

BANGKOK, 8 lutego 2024 r – Dane od wiodącego światowego dostawcy usług turystycznych Trip.com Group ujawniły, że w Tajlandii całkowite wydatki na podróże związane z rezerwacjami przychodzącymi wzrosną o 44.3%, porównując tegoroczny okres świąteczny Chińskiego Nowego Roku (CNY) z okresem CNY roku 2023, przy czym wydatki na wzrost liczby podróżnych wyjeżdżających za granicę o 70.8%.

Jedną z przyczyn zwiększonych wydatków może być fakt, że turyści z Azji Południowo-Wschodniej odbywają podróże na dłuższych dystansach, przy czym więcej podróżnych będzie podróżować poza Azję Południowo-Wschodnią (SEA) w okresie 2024 r. CNY. W zeszłym roku 72% podróży w CNY odbyło się w obrębie Morza Śródziemnego, ale liczba ta spadła do nieco ponad połowy (50.2%), a druga połowa obejmowała wyjazdy do bardziej oddalonych miejsc.

Być może nie jest zaskoczeniem, że w krajach regionu SEA, w których w Chiński Nowy Rok obowiązują dni ustawowo wolne od pracy (Singapur, Malezja, Wietnam, Indonezja, Filipiny, Brunei), odnotowuje się więcej podróży w tygodniu, w którym obowiązuje CNY, niż w krajach, w których nie obowiązują dni ustawowo wolne od pracy w CNY (Tajlandia, Kambodża, Laos). , Birma). W tygodniu obowiązującym w CNY kraje, w których obowiązują dni ustawowo wolne od pracy w CNY, stanowią 69.1% wszystkich rezerwacji SEA w porównaniu do 59% wszystkich rezerwacji SEA na tydzień poprzedzający CNY.

Kolejne dwa trendy, które dominują na rynkach, to wydłużanie się okien rezerwacyjnych i popularność parków tematycznych. Podróżni planują obecnie swoje podróże z większym wyprzedzeniem, a okres rezerwacji podróży rozpoczynających się z Tajlandii jest ponad czterokrotnie większy – z dziewięciu do 40 dni – tej CNY w porównaniu z rokiem ubiegłym. Podobnie było w Malezji, gdzie okno rezerwacji wydłużyło się z 12 do 51 dni, a w Singapurze wzrost ten był dwuipółkrotny – z 18 do 46 dni.

Tymczasem parki tematyczne są głównym miejscem najpopularniejszych atrakcji turystów z Azji Południowo-Wschodniej. Disneyland w Hongkongu to najlepszy wybór dla podróżnych z Tajlandii, Singapuru i Malezji dzięki Universal Studios Japan; Disneyland w Tokio; Universal Studios Singapur; oraz Warner Bros Studio Tour Tokyo – The Making of Harry Potter, czyli pozostałe pięć głównych atrakcji zagranicznych turystów z Tajlandii.

Pani Diane Cui, dyrektor generalna Trip.com w Tajlandii, powiedziała: „W zeszłym tygodniu współpracowaliśmy z Urzędem Turystyki Tajlandii przy organizacji transmisji na żywo Super World Trip BOSS w Bangkoku, która przyniosła 100 milionów THB dochodu GMV dziennie. Oczekujemy, że w tym roku branża turystyczna w Tajlandii będzie kontynuować dobrą koniunkturę, zwłaszcza po niedawnym podpisaniu umowy o ruchu bezwizowym między rządami Tajlandii i Chin, i nie możemy się doczekać powitania większej liczby gości z całego świata w tym pięknym kraju .”

Poprzedni to komunikat prasowy opublikowany za pełną zgodą i autoryzacją organizacji wymienionych w materiałach PR i mediach TPN. Oświadczenia, przemyślenia i opinie organizacji biorącej udział w komunikacie prasowym są całkowicie ich własnymi i niekoniecznie muszą odzwierciedlać wypowiedzi mediów TPN i jej pracowników.

Goongnang Suksawat
Goong Nang jest tłumaczem wiadomości, który przez wiele lat pracował zawodowo dla wielu organizacji informacyjnych w Tajlandii, a z The Pattaya News od ponad czterech lat. Specjalizuje się przede wszystkim w wiadomościach lokalnych z Phuket, Pattaya, a także w wiadomościach krajowych, ze szczególnym uwzględnieniem tłumaczeń z języka tajskiego na angielski i pracy jako pośrednik między reporterami a pisarzami anglojęzycznymi. Pochodzi z Nakhon Si Thammarat, ale mieszka w Phuket i Krabi, z wyjątkiem dojazdów do pracy między nimi.