Krajowy-
8 kwietnia 2024 r. pani Sudawan Wangsuphakijkosol, tajska minister turystyki i sportu, publicznie ujawniła politykę rządu Tajlandii mającą na celu uczynienie Koh Samui jedną z 10 najatrakcyjniejszych wysp na świecie.
Niedawno premier Tajlandii Srettha Thavisin przeprowadził inspekcję Koh Samui i Surat Thani oraz rozmawiał z mieszkańcami na temat turystyki i gospodarki.
Celem Srettha było umieszczenie Koh Samui na liście 10 najatrakcyjniejszych wysp na świecie. Według Sudawana minister turystyki i sportu, prezes Stowarzyszenia Promocji Turystyki Koh Samui oraz Urząd Turystyki Tajlandii (TAT) połączą siły, aby promować swoją lokalną tożsamość, w tym delikatność i styl życia.
Chociaż obecna turystyka na Koh Samui wróciła do normy, podobnie jak w okresie poprzedzającym Covid-19, brakowało lokalnych przedsiębiorców, takich jak masażyści i inne specjalizacje. Sudawan stwierdził, że obecna liczba pracowników specjalistycznych została zmniejszona ze 120,000 50,000 do 19 XNUMX w porównaniu z okresem przed pandemią Covid XNUMX.
Lokalni przedsiębiorcy turystyczni zwrócili się do Ministerstwa Turystyki i Sportu z petycją o zorganizowanie programów szkolenia zawodowego w celu zaspokojenia zapotrzebowania branży turystycznej, co jest zgodne z polityką ministerstwa dotyczącą rozwoju personelu turystycznego, powiedział Sudawan.
Ponadto Srettha przedstawi projekt terminalu wycieczkowego na posiedzeniu rządu Tajlandii w 2024 r. do rozważenia, ponieważ zwiększy to liczbę wysokiej jakości turystów. Proponowana trasa rejsu miałaby przebiegać z Singapuru do Hongkongu przez Zatokę Tajlandzką, a statki wycieczkowe obejmowałyby dokowanie w Koh Samui w Surat Thani i porcie Laem Chabang w Chonburi.
Według Sudawanu tajskie Ministerstwo Transportu planowało utworzenie terminali wycieczkowych w Phuket i Krabi dla Andamanów.
Według Sudawanu statystyki wykazały, że duże statki wycieczkowe i turyści odwiedzili Tajlandię od 1 stycznia do 7 kwietnia 2024 r., wykonując łącznie 100 podróży i 214,097 XNUMX osób. Port w Phuket był rekordzistą pod względem liczby przylotów pasażerów, a za nimi plasowały się odpowiednio Chonburi i Surat Thani.
Pattaya od dawna debatuje nad własnym terminalem dla statków wycieczkowych na molo Bali Hai, zauważa The Pattaya News, ale daleko mu do sfinalizowania projektu ani do debiutu w najbliższej przyszłości, przy czym budowa mogłaby się rozpocząć najwcześniej w 2026 roku. Więcej na temat tej propozycji pisaliśmy tutaj.
Ten artykuł pierwotnie ukazał się na naszej siostrzanej stronie The Pattaya News.