Kamala, Phuket – Napięcia między lokalnymi operatorami taksówek a usługami transportowymi opartymi na aplikacjach mobilnych osiągnęły punkt krytyczny w tym tygodniu, 16 maja 2024 r. w Kamali, w wyniku czego lokalny taksówkarz został ukarany grzywną w wysokości 500 bahtów za agresywne zachowanie.
W zdarzeniu, które wywołało duże zainteresowanie w Internecie po tym, jak wideo trafiło do Internetu, brał udział pan Chalermphon, 40-letni taksówkarz z aplikacją mobilną. Według doniesień „Phuket Express” pan Chalermphon przewoził niezidentyfikowanego zagranicznego klienta w środę 15 maja wieczorem, kiedy natknęła się na grupę lokalnych taksówkarzy.
Do konfrontacji doszło przed popularnym klubem nocnym w Kamali, dokąd pan Chalermphon przybył, aby odebrać swojego klienta. Następnie zgłoszono, że około trzech lokalnych taksówkarzy, stacjonujących na pobliskim postoju taksówek, ścigało pojazd pana Chalermphona, ostatecznie zmuszając zagranicznego klienta do wysiadania w deszczu i anulowania przejazdu za pośrednictwem aplikacji mobilnej.
W odpowiedzi na incydent pan Chalermphon skierował sprawę do policji w Kamala. Policja zareagowała natychmiast, wzywając pana Massamee, lokalnego taksówkarza rzekomo zidentyfikowanego jako podżegacz. W wyniku dochodzenia pan Massamee został oskarżony o groźby i ukarany grzywną w wysokości 500 bahtów.
To wydarzenie uwypukliło ciągłe tarcia między tradycyjnymi usługami taksówkarskimi a rozwijającymi się w regionie alternatywami opartymi na aplikacjach. Władze lokalne nie skomentowały jeszcze żadnych działań, które można by podjąć, aby zapobiec takim zdarzeniom w przyszłości.