KOMUNIKAT PRASOWY:
Rząd zainicjował zakrojoną na szeroką skalę kampanię mającą na celu poprawę turystyki w 55 prowincjach drugiego rzędu, dążąc do zwiększenia ich udziału w krajowych dochodach z turystyki z 20% do 30%. Urząd ds. Turystyki Tajlandii (TAT) ogłosił tę nową strategię po kompleksowej burzy mózgów, w której wzięło udział dziewięć ministerstw, Królewska Policja Tajska i dwie dodatkowe agencje.
TAT wyznaczył cel polegający na osiągnięciu 330 miliardów bahtów rocznych przychodów z turystyki w tych prowincjach, co stanowi znaczny wzrost, biorąc pod uwagę, że całkowite przychody z turystyki na rok 2024 mają wynieść 1.2 biliona bahtów. Aby osiągnąć ten cel, TAT opracował pięciopunktowy plan zatytułowany „Ignite Tourism Thai”. Strategie obejmują modernizację restauracji i podstawowej infrastruktury, ulepszanie ośrodków turystycznych i ich otoczenia, opracowywanie produktów i usług dostosowanych do potrzeb turystów, promowanie turystyki poprzez lokalne tradycje i narracje oraz poprawę połączeń transportu publicznego w całych prowincjach.
Środki te omówiono podczas sesji, w której uczestniczyli kluczowi interesariusze z różnych sektorów, w tym ministerstwa obrony, turystyki i sportu, transportu, zasobów naturalnych i środowiska, handlu, spraw wewnętrznych, kultury, zdrowia publicznego i przemysłu. Propozycje wygenerowane podczas tej sesji zostaną przekazane Narodowej Komisji ds. Polityki Turystycznej w celu ostatecznego zatwierdzenia i przydzielenia budżetu na nadchodzący rok budżetowy.
Kampania wpisuje się w zdecydowane wysiłki władz mające na celu zwrócenie uwagi na mniej znane atrakcje turystyczne w całej Tajlandii, poszerzając ofertę turystyczną o coś więcej niż tylko główne kierunki podróży w kraju.
Powyższe jest komunikatem prasowym Departamentu PR rządu Tajlandii.