Wyzwaniem dla sektora turystycznego w regionie jest skuteczne wykorzystanie korzyści płynących z turystyki i przyciągnięcie większej liczby turystów do Nakhon Si Thammarat, przy jednoczesnym zachowaniu jego naturalnych, spokojnych i zrównoważonych cech. Wraz z poprawą infrastruktury transportowej i zwiększeniem liczby gości, liderzy biznesu debatowali nad tym, jak pozycjonować Nakhon Si Thammarat jako wyjątkowe miejsce docelowe w ramach rządowej inicjatywy Ignite Tajlandii.
Jeśli chodzi o atrakcje i zajęcia, które są obowiązkowe w Ignite Tajlandii, Nakhon Si Thammarat będzie starała się promować swoje świeże owoce morza i producentów rzemieślniczych, takich jak wytwórcy organicznej czekolady (Must Eat Local Food), starożytne świątynie buddyjskie (Must See Local Culture), dżungla- odziane pasma górskie, różowe delfiny, wodospady i jaskinie (obowiązkowe atrakcje), tradycyjne wioski tkackie jedwabiu (obowiązkowe zakupy lokalnej sztuki i rzemiosła) oraz lokalne sporty obowiązkowe (sporty wodne w Zatoce Tajlandzkiej i jazda na rowerze wzdłuż długich, gładkich drogi). Te wyjątkowe produkty z pewnością przypadną do gustu zamożnym podróżnikom, poszukującym jedynych w swoim rodzaju przeżyć.
Khun Montri Manator, dyrektor TAT Nakhon Si Thammarat powiedział: „Nakhon Si Thammarat to piękna prowincja z wieloma skarbami natury i kultury. W ramach inicjatywy Ignite Tajlandii, zaprezentowanej niedawno przez premiera Sretthę Thavisin, z niecierpliwością czekamy na zaprezentowanie naszych aktywów turystycznych szerszemu gronu turystów z kraju i zagranicy, jednocześnie w sposób zrównoważony rozpowszechniając korzyści płynące z turystyki przez wiele lat.
Khun Prayoon Ngoenprom, przewodniczący Izby Handlowej Nakhon Si Thammarat dodał również: „Nakhon Si Thammarat ma wszystko, czego potrzeba, aby stać się ośrodkiem turystycznym światowej klasy. Teraz potrzebujemy wspólnych działań, aby promować prowincję, ulepszać nasze produkty turystyczne, podnosić kwalifikacje lokalnych pracowników, poprawiać międzynarodowe standardy i maksymalizować nasze wysiłki marketingowe. Pojawienie się globalnych marek, takich jak Banyan Tree, wzmocni nasz profil na arenie międzynarodowej.”
„Jesteśmy zachwyceni możliwością współpracy z tak wieloma naszymi cenionymi lokalnymi partnerami i współpracownikami, aby stworzyć zrównoważoną przyszłość turystyki w Nakhon Si Thammarat. Banyan Tree Residences Sichon, który łączy pięciogwiazdkową gościnność z autentycznymi elementami południowej Tajlandii, to pionierski projekt i doskonały przykład tego, jak ta wschodząca prowincja skutecznie pozycjonuje się na lepszą przyszłość” – skomentował Pan Ravi Chandran, dyrektor wykonawczy, Urasaya Property.