KOMUNIKAT PRASOWY:
Operatorzy tajskich hoteli przyjęli z zadowoleniem możliwość przywrócenia systemu dopłat do wydatków hotelowych, postrzegając go jako impuls dla turystyki krajowej.
Program, omawiany przez ministra turystyki i sportu Sorawong Thienthong i premiera Paetongtarn Shinawatrę, został pierwotnie wprowadzony za poprzedniej administracji. Operatorzy wezwali do rozpoczęcia programu po festiwalu Songkran w przyszłym roku, aby zapewnić sprawną realizację.
Podczas gdy program współpłacenia mógłby stymulować krajowe zakupy, Thai Hotels Association (THA) wezwało rząd do zajęcia się problemami operacyjnymi hoteli w poprzednich fazach. Ponadto THA wyraziło obawy dotyczące kwestii niezarejestrowanych hoteli, które nadal są powszechne w całym kraju, i zażądało ściślejszej współpracy z sektorem prywatnym przed ponownym wprowadzeniem programu.
Istnieją również obawy dotyczące nierozwiązanych przypadków oszustw z wcześniejszych faz programu. Tourism Authority of Thailand (TAT) poinformował, że 1,400 hoteli zostało umieszczonych na czarnej liście z powodu oszustw, a ciężar prawny spoczywający na policji spowalnia postęp w rozwiązywaniu tych spraw. Zamknięto tylko 10 z 1,400 spraw, a w przypadku przywrócenia programu zaleca się wprowadzenie bardziej solidnego mechanizmu zapobiegającego przyszłym oszustwom.
TAT zasugerował obniżenie kosztów podróży, takich jak bilety lotnicze i paliwo, aby jeszcze bardziej pobudzić turystykę krajową, zwłaszcza w nadchodzącym szczycie sezonu. Promowanie obniżonych cen biletów lotniczych i kampanie, takie jak ostatnie wydarzenia promocyjne 9.9, które wygenerowały 1.5 miliarda bahtów, zostały wymienione jako skuteczne strategie zwiększenia wydatków na turystykę.
Powyższe jest komunikatem prasowym Departamentu PR rządu Tajlandii.