Podstawowe wskazówki dotyczące bezpieczeństwa w autobusie: korzystanie z ewakuacyjnych urządzeń i narzędzi

KOMUNIKAT PRASOWY:

Zrozumienie prawidłowego korzystania z wyjść awaryjnych i sprzętu bezpieczeństwa w autobusach jest kluczowe w razie wypadku. Autobusy są zazwyczaj wyposażone w kilka narzędzi awaryjnych, w tym młotek do wybijania szyb, gaśnicę i drzwi wyjścia awaryjnego, wszystkie zaprojektowane, aby pomóc pasażerom w bezpiecznej ewakuacji. Jednak wielu pasażerów nie wie, jak prawidłowo obsługiwać te narzędzia. Oto, jak każdy przedmiot powinien być używany w nagłych wypadkach.

Młot do rozbijania szkła:

Młotek do rozbijania szyb jest zazwyczaj montowany w pobliżu bocznych okien autobusu i ma czerwony uchwyt z małą metalową głowicą. To narzędzie jest specjalnie zaprojektowane do rozbijania szyb, tworząc drogę ucieczki. Aby go użyć, wyjmij młotek z uchwytu, mocno chwyć uchwyt i użyj spiczastego końca, aby naciąć linię lub rowek na szkle. Po wykonaniu linii uderz w szkło wzdłuż tego rowka, używając spiczastego końca, aby je całkowicie rozbić. Młotek jest zaprojektowany tak, aby koncentrować siłę uderzenia, dzięki czemu jest skuteczniejszy niż użycie przypadkowego przedmiotu w nagłych wypadkach.

Gaśnica:

Gaśnice w autobusach są niezbędne do gaszenia małych pożarów, zanim się rozprzestrzenią. Aby prawidłowo ich użyć, wykonaj cztery podstawowe kroki: Pociągnij, Zwolnij, Naciśnij i Zamiataj. Najpierw wyciągnij sworzeń blokujący z dźwigni. Następnie zwolnij wąż i skieruj dyszę w podstawę ognia, ponieważ celowanie bezpośrednio w płomienie nie będzie skuteczne. Następnie naciśnij dźwignię, aby opróżnić zawartość. Na koniec wykonaj ruch zamiatający z boku na bok, aby pokryć całą podstawę ognia. Ważne jest, aby zachować bezpieczną odległość około 6 do 8 stóp od ognia podczas obsługi gaśnicy, aby uniknąć obrażeń.

Drzwi ewakuacyjne:

Przepisy wymagają, aby autobusy z pojedynczymi przednimi drzwiami miały dodatkowe drzwi wyjścia awaryjnego umieszczone po prawej stronie, albo na środku, albo bliżej tyłu pojazdu. Drzwi te muszą mieć co najmniej 40 x 120 centymetrów i powinny otwierać się całkowicie w razie wypadku. Ważne jest, aby drzwi te można było otworzyć bez użycia klucza lub specjalnych narzędzi i aby żadne przedmioty nie blokowały trwale tego wyjścia. Wyraźne znaki wskazujące lokalizację wyjścia awaryjnego i instrukcje dotyczące jego obsługi powinny być widoczne zarówno z wewnątrz, jak i z zewnątrz autobusu, zapewniając pasażerom możliwość szybkiego zidentyfikowania i skorzystania z niego w nagłych wypadkach.

Zrozumienie tych procedur awaryjnych i wiedza, jak prawidłowo używać tych narzędzi, mogą mieć decydujące znaczenie dla zapewnienia bezpieczeństwa pasażerów podczas nieoczekiwanego incydentu. Bycie przygotowanym i zaznajomionym z tymi środkami bezpieczeństwa to prosty, ale niezbędny krok w celu złagodzenia ryzyka i skrócenia czasu reakcji w nagłych wypadkach.

Powyższe jest komunikatem prasowym Departamentu PR rządu Tajlandii.

Zapisz się!
Goongnang Suksawat
Goong Nang jest tłumaczem wiadomości, który przez wiele lat pracował zawodowo dla wielu organizacji informacyjnych w Tajlandii, a od pięciu lat współpracuje z The Pattaya News. Specjalizuje się przede wszystkim w wiadomościach lokalnych z Phuket, Pattaya, a także w wiadomościach krajowych, ze szczególnym uwzględnieniem tłumaczeń z języka tajskiego na angielski i pracy jako pośrednik między reporterami a pisarzami anglojęzycznymi. Pochodzi z Nakhon Si Thammarat, ale mieszka w Phuket i Krabi, z wyjątkiem dojazdów do pracy między nimi.