KOMUNIKAT PRASOWY:
BANGKOK, 28 października 2024 r. – Aby zachęcić miejsca pracy w Tajlandii do przyjęcia bardziej prorodzinnej polityki, UNICEF, Ambasada Szwecji i Global Compact Network Thailand zorganizowały konferencję poświęconą przywództwu intelektualnemu zatytułowaną „Wspieranie pracujących rodziców poprzez płatny urlop rodzicielski: status, dzielenie się doświadczeniami i kolejne kroki”. Wydarzenie zgromadziło zainteresowane strony, w tym przedstawicieli biznesu i rządu, aby omówić pozytywny wpływ płatnego urlopu rodzicielskiego na przedsiębiorstwa i rodziny, w szczególności znaczenie polityk przyjaznych rodzinie dla rozwoju dziecka.
Podczas wydarzenia UNICEF i partnerzy wezwali Królewski Rząd Tajlandii i pracodawców do wydłużenia płatnego urlopu macierzyńskiego i ojcowskiego zarówno w sektorze publicznym, jak i prywatnym, opowiadając się za tym, że pomoże to rodzicom zapewnić najlepszą możliwą opiekę swoim małym dzieciom w tym najbardziej krytycznym okresie życia, kiedy komórki mózgowe tworzą do 1,000 nowych połączeń na sekundę – tempo nigdy nie powtórzone w życiu. Prelegenci podzielili się wiedzą na temat tego, jak dłuższy płatny urlop rodzicielski jest nie tylko korzystny dla dzieci, rodzin i firm, ale jest również istotną inwestycją w rozwój społeczno-ekonomiczny i ludzki Tajlandii.
Jest to również korzystne dla firm, jak wykazało niedawne jakościowe badanie UNICEF przeprowadzone w 10 firmach. Firmy, które zapewniły dłuższy urlop, zgłosiły zwiększoną lojalność pracowników, zmniejszoną rotację, niższe koszty rekrutacji oraz lepsze przyciąganie i zatrzymywanie talentów. Ponadto 43 procent kobiet i 71 procent mężczyzn wskazało, że płatny urlop rodzicielski wpłynął na ich decyzję przy wyborze firmy.
„Wczesne lata życia dziecka są niezastąpione” – powiedział Kyungsun Kim, przedstawiciel UNICEF w Tajlandii. „W okresie niemowlęcym dzieci potrzebują opieki, więzi rodzicielskiej, odpowiedniego odżywiania i podstawowej opieki zdrowotnej, takiej jak szczepienia. Aby rodzice pracujący mogli to zapewnić, potrzebują zarówno czasu, jak i zasobów – i właśnie tutaj płatny urlop rodzicielski staje się nieodzowny, przynosząc korzyści dzieciom, rodzinom, pracodawcom i całemu narodowi. W szybko starzejącym się społeczeństwie, takim jak Tajlandia, żadna inwestycja nie jest tak potężna, jak ta w rozwój wczesnego dzieciństwa”.
Obecnie Tajlandia pozostaje w tyle za regionalnymi odpowiednikami, takimi jak Wietnam, Filipiny i Chiny, jeśli chodzi o politykę urlopów rodzicielskich, oferując znacznie mniej płatnych urlopów. Podczas gdy Międzynarodowa Organizacja Pracy zaleca co najmniej 18 tygodni urlopu macierzyńskiego, tajskie matki otrzymują 98 dni (14 tygodni) w sektorze prywatnym i do sześciu miesięcy w sektorze publicznym. Jednak w sektorze prywatnym tylko 45 dni jest w pełni opłacanych przez pracodawców, a pozostałe 45 dni jest objęte ubezpieczeniem społecznym, ograniczonym do 15,000 15 THB miesięcznie. Ojcowie stoją w obliczu jeszcze większej dysproporcji, z zaledwie XNUMX dniami urlopu w sektorze publicznym i w ogóle bez płatnego urlopu w sektorze prywatnym.
„Szwecja widziała na własne oczy głęboki wpływ inwestowania w polityki wspierające rodziny” — powiedziała Anna Hammargren, ambasador Szwecji w Tajlandii. „Przez wiele dekad priorytetowo traktowaliśmy inicjatywy takie jak urlop rodzicielski i dotowaną opiekę nad dziećmi. Nasze doświadczenie pokazuje, że te wysiłki nie tylko sprzyjają zdrowszym rodzinom i równości płci, ale także wzmacniają nasze społeczeństwo i gospodarkę jako całość. Jesteśmy dumni, że 12 szwedzkich firm w Tajlandii przewodziło, zobowiązując się do zapewnienia jednego miesiąca urlopu rodzicielskiego, demonstrując swoje zaangażowanie we wspieranie pracujących rodziców”.
Badania pokazują, że dłuższy płatny urlop macierzyński poprawia wskaźniki karmienia piersią, zmniejsza śmiertelność niemowląt i poprawia rozwój poznawczy dzieci, a także pomaga matkom radzić sobie z depresją poporodową. Wydłużony urlop ojcowski zachęca ojców do odgrywania bardziej aktywnej roli w opiece nad dziećmi, promując bardziej zrównoważony podział obowiązków i silniejsze więzi rodzinne.
Własne badanie UNICEF-u obejmujące 10 firm ujawniło rosnące zapotrzebowanie na dłuższe płatne urlopy rodzicielskie w Tajlandii. Siedem na dziesięć przebadanych matek uważało, że ich obecne urlopy są niewystarczające, podczas gdy 3 na 10 ojców wyraziło podobne odczucia. Wiele matek wnioskowało o co najmniej sześć miesięcy płatnego urlopu, aby wesprzeć karmienie piersią, które jest niezbędne dla rozwoju dziecka. Według badania Multiple Indicators Cluster Survey z 2022 r. przeprowadzonego przez National Statical Office i UNICEF, zaledwie 29 procent dzieci w Tajlandii jest karmionych wyłącznie piersią, co jest jednym z najniższych wskaźników na świecie.
„Rozszerzenie płatnego urlopu rodzicielskiego w Tajlandii nie jest tylko kwestią świadczeń pracowniczych; to strategiczna inwestycja w przyszłość kraju, która ma wpływ na zdrowie dzieci, dobrobyt rodziców, wzrost gospodarczy, równość płci i ogólny postęp społeczny” – powiedział Thanyaporn Krichtitayawuth, dyrektor wykonawczy UN Global Compact Network Thailand.
Oprócz dłuższego płatnego urlopu rodzicielskiego UNICEF wzywa rząd i przedsiębiorstwa do przyjęcia kompleksowego i inkluzywnego podejścia do polityki przyjaznej rodzinie, zgodnego z niedawnym Marriage Equality Act i obejmującego adoptowane dzieci. Płatny urlop powinien być uzupełniony innymi środkami, takimi jak wsparcie karmienia piersią, elastyczne formy pracy, dostęp do niedrogiej i wysokiej jakości opieki nad dziećmi oraz zasiłki na dzieci. lub dotacji. Wszystkie te polityki pomagają dzieciom i rodzinom rozwijać się, a jednocześnie prowadzą do znaczących korzyści, takich jak bardzo potrzebny rozwój kapitału ludzkiego dla przedsiębiorstw i całego społeczeństwa.
Poprzedni to komunikat prasowy opublikowany za pełną zgodą i autoryzacją organizacji wymienionych w materiałach PR i mediach TPN. Oświadczenia, przemyślenia i opinie organizacji biorącej udział w komunikacie prasowym są całkowicie ich własnymi i niekoniecznie muszą odzwierciedlać wypowiedzi mediów TPN i jej pracowników.