KOMUNIKAT PRASOWY:
W obliczu niespotykanych dotąd wyzwań, z jakimi borykają się dzieci na całym świecie, UNICEF wzywa do podjęcia wspólnych działań w celu Lepsze jutro, już dziś.
BANGKOK, 7 listopada 2024 r – UNICEF Tajlandia rozpoczyna dziś działalność Lepsze jutro, dziś, publiczna kampania wzywająca społeczeństwo do zjednoczenia się w celu stworzenia bezpieczniejszej, zdrowszej i bardziej pełnej nadziei przyszłości dla każdego dziecka. W świecie narastających konfliktów, kryzysów zdrowotnych, ubóstwa, nierówności i katastrof związanych z klimatem UNICEF wzywa do natychmiastowego działania w celu ochrony praw dzieci i pomocy każdemu dziecku w osiągnięciu pełnego potencjału.
Kampania będzie obejmować przyciągające uwagę wydarzenia publiczne, inspirującą kampanię w mediach społecznościowych i gości-celebrytów. Da ona każdemu w Tajlandii możliwość uczestnictwa i zademonstrowania swojego zaangażowania na rzecz dzieci poprzez dzielenie się przesłaniem kampanii, dołączanie do wydarzeń online lub osobiście lub podejmowanie bardziej bezpośrednich działań.
Na całym świecie dzieci stają w obliczu szeregu złożonych i powiązanych ze sobą wyzwań. UNICEF szacuje, że:
- 330 milionów dzieci żyje w skrajnym ubóstwie, a połowa z nich mieszka na terenach objętych konfliktami zbrojnymi
- 200 milionów dzieci zmaga się z problemami rozwojowymi z powodu niedożywienia
- 86 milionów nastoletnich dziewcząt nie chodzi do szkoły
- 559 milionów dzieci jest narażonych na intensywne fale upałów będące skutkiem zmiany klimatu.
Dzieci w Tajlandii również stają w obliczu wielu wyzwań, podkreślonych przez niedawne powodzie, które ujawniły ich podatność na katastrofy związane z klimatem. Badanie UNICEF podkreśla wpływ nierówności, ponieważ 15 procent uczniów nie kończy szkoły średniej, mniej niż połowa dzieci w klasach 2 i 3 ma podstawowe umiejętności czytania, a 13 procent dzieci dorasta z zahamowanym wzrostem z powodu złego odżywiania.
„Dzieci na całym świecie – w tym w Tajlandii – stoją w obliczu przyszłości pełnej głębokiej niepewności, od zagrożenia zmianami klimatu i przełomowej technologii po wyzwania ekonomiczne, społeczne i demograficzne” – powiedział Kyungsun Kim, przedstawiciel UNICEF w Tajlandii. „Nie możemy używać starych podejść do rozwiązywania tych nowych problemów, musimy stanąć na wysokości zadania i pracować w kreatywny, zdeterminowany i zjednoczony sposób, aby każde dziecko czuło się bezpiecznie, wspierane i gotowe na wyzwania jutra. Współpracujemy już z Królewskim Rządem Tajlandii i partnerami w celu tworzenia polityk i usług, które poprawiają życie dzieci, a ta nowa kampania zwróci uwagę opinii publicznej na pilne wyzwania, z którymi mierzą się młodsze pokolenia, i zapewni jednostkom możliwość podjęcia działań w celu poprawy życia dzieci”.
Lepsze jutro, dziś zostanie uruchomiony przed Światowym Dniem Dziecka, który przypada 20 listopadath 2024 i potrwa do tajskiego Dnia Dziecka 11 styczniath 2025. Seria wydarzeń i działań online będzie wymagać od osób fizycznych, przedsiębiorstw i rządu na szczeblu krajowym i lokalnym, aby wspólnie wcielili swoje wsparcie dla dzieci w życie.
W ramach kampanii odbędą się prawdziwe wydarzenia twórcze, które przybliżą dzieciom życie, nowe filmy uruchomiono online i serię „przejęć dla dzieci”, aby zwrócić uwagę na młodych ludzi i ich kluczową rolę w kształtowaniu naszej przyszłości. UNICEF uruchomi również nową kampanię „Box of Life” 2024, dzięki której każdy może przekazać darowiznę, aby zapewnić pilną pomoc potrzebującym dzieciom. W pudełku znajdą się szczepionki, czysta woda i materiały edukacyjne. Dla tych, którzy nie są w stanie wesprzeć kampanii finansowo, będą możliwości wolontariatu, udziału w wydarzeniach lub zostania rzecznikami dzieci poprzez udostępnianie treści online.
Flagowe wydarzenie kampanii odbędzie się 20 listopadath, kiedy UNICEF Thailand dołączy do światowego ruchu UNICEF „Turn Blue”. W poprzednich latach światowej sławy zabytki, w tym Empire State Building w Nowym Jorku, Wieża Eiffla w Paryżu, Akropol w Atenach i Most Smoka w Da Nang, były oświetlane na niebiesko przez UNICEF, aby zainspirować narody do wspierania dzieci. W ramach kampanii UNICEF oświetli kultową Świątynię Świtu w Bangkoku, dodając ten historyczny punkt orientacyjny do światowej galerii sławy sławnych zabytków.
„Misją UNICEF jest dotarcie do każdego dziecka, które potrzebuje wsparcia, gdziekolwiek jest i bez względu na jego pochodzenie” – powiedziała Kim. „To ogromne przedsięwzięcie i może się udać tylko wtedy, gdy wszyscy zjednoczymy się, aby odegrać swoją rolę. Każde działanie się liczy, bez względu na to, jak małe może się wydawać. To właśnie ta kampania próbuje powiedzieć wszystkim – razem naprawdę możemy stworzyć świat, w którym każde dziecko będzie mogło się rozwijać”.
Odwiedzić www.unicef.or.th/better-tomorrow/en aby znaleźć sposoby na wniesienie swojego wkładu i stanie się częścią tego inspirującego przedsięwzięcia mającego na celu stworzenie Lepszego Jutra, Już Dziś.
Poprzedni to komunikat prasowy opublikowany za pełną zgodą i autoryzacją organizacji wymienionych w materiałach PR i mediach TPN. Oświadczenia, przemyślenia i opinie organizacji biorącej udział w komunikacie prasowym są całkowicie ich własnymi i niekoniecznie muszą odzwierciedlać wypowiedzi mediów TPN i jej pracowników.