KOMUNIKAT PRASOWY:
Tajlandia stała się w grudniu najpopularniejszym kierunkiem dla turystów zagranicznych, zgodnie z danymi SiteMinder, globalnej platformy zarządzania przychodami hotelowymi. Rezerwacje hotelowe zagranicznych podróżnych osiągnęły 87%, co stanowi wzrost z 84% w tym samym okresie w zeszłym roku.
Sasikarn Wattanachun, zastępca rzecznika rządu, zacytował raport, zauważając znaczny wzrost rezerwacji hotelowych w okresie świątecznym. W okresie od 21 do 25 grudnia rezerwacje wzrosły o 18% w porównaniu z tym samym okresem w zeszłym roku. Podkreśla to silną globalną atrakcyjność Tajlandii w okresie świątecznym.
Kluczowe wskaźniki ujawniają dalszy wzrost w sektorze turystycznym. Średnia dzienna stawka (ADR) za pokoje hotelowe wzrosła o 16%, z 7,149 bahtów do 8,313 bahtów, przekraczając średnią światową. Średnia długość pobytu wzrosła o 5%, z 2.63 dnia do 2.76 dnia. Tymczasem średni czas realizacji rezerwacji wzrósł o 10%, z 85 dni do 93 dni.
Sasikarn przypisał świąteczną atrakcyjność Tajlandii ciepłej pogodzie, przyjaznym ludziom i wyjątkowym atrakcjom kulturalnym. Pomimo dominującej buddyzmu, świąteczny duch Bożego Narodzenia przyciągnął wielu międzynarodowych gości.
Popularne destynacje, takie jak Bangkok, Chiang Mai i Phuket, pozostają najlepszym wyborem dla podróżnych świętujących Boże Narodzenie. Ten wzrost turystyki daje okazję do zwiększenia przychodów operatorów hotelowych i wzmocnienia pozycji Tajlandii jako światowej klasy destynacji wakacyjnej.
Powyższe jest komunikatem prasowym Departamentu PR rządu Tajlandii.