KOMUNIKAT PRASOWY:
Rząd Tajlandii intensyfikuje wysiłki na rzecz rozszerzenia sektora turystycznego poprzez promowanie wartościowych doświadczeń turystycznych i przyciąganie szerszego grona międzynarodowych gości. Strategia koncentruje się na dywersyfikacji poza rynki ASEAN i kierowaniu oferty do turystów o większym potencjale wydatków. Wykorzystując miękką siłę i poprawiając standardy branży usługowej, Tajlandia dąży do pobudzenia wzrostu gospodarczego przy jednoczesnym zapewnieniu zrównoważonego rozwoju turystyki.
Zastępczyni rzecznika rządu Sasikarn Wattanachan potwierdziła zaangażowanie administracji we wspieranie tajlandzkiego sektora usług i przedsiębiorców we wszystkich sektorach. Oświadczyła, że promując tajską miękką siłę, kraj może przyciągnąć bardziej zróżnicowanych międzynarodowych gości i zmniejszyć zależność od krótkoterminowej, niskokosztowej turystyki z rynków regionalnych. Dodała, że ekspansja na nowe grupy demograficzne pomogłaby wygenerować wyższe przychody z turystyki i stworzyć szersze korzyści ekonomiczne.
Od czasu pandemii COVID-19 turystyka wellness stała się segmentem o wysokiej wartości, przyciągając podróżnych poszukujących zabiegów spa i specjalistycznych usług odzyskiwania zdrowia. Oczekuje się, że sektor ten będzie się nadal rozwijał, ponieważ coraz więcej odwiedzających o wysokich wydatkach będzie poszukiwało doświadczeń premium. Innym kluczowym motorem napędowym aktywności gospodarczej jest turystyka oparta na wydarzeniach, która obejmuje festiwale muzyczne, wydarzenia kulturalne i zawody sportowe. Działania te nie tylko wzbogacają doświadczenia odwiedzających, ale także przyczyniają się do rozwoju lokalnych firm i społeczności poprzez dystrybucję dochodów w różnych sektorach.
Według Ministerstwa Turystyki i Sportu, Tajlandia powitała 35.54 mln turystów zagranicznych w 2024 r., co stanowi wzrost o 26.27% w porównaniu z rokiem poprzednim. Sektor wygenerował 1.67 biliona bahtów przychodu, co stanowi wzrost o 34%. Najwięcej odwiedzających pochodziło z Chin, Malezji, Indii, Korei Południowej i Rosji. Chińscy turyści stanowili 6,733,162 4,952,078 2,129,149 przyjazdów, następnie 1,868,945 1,745,327 XNUMX z Malezji, XNUMX XNUMX XNUMX z Indii, XNUMX XNUMX XNUMX z Korei Południowej i XNUMX XNUMX XNUMX z Rosji.
Rząd nadal koncentruje się na podnoszeniu jakości usług, wygody i bezpieczeństwa, aby ustanowić Tajlandię jako światowej klasy destynację turystyczną. Poprzez podnoszenie standardów międzynarodowych i wspieranie zrównoważonej turystyki kraj ten dąży do zapewnienia odpornej przyszłości dla swojego przemysłu turystycznego i zapewnienia długoterminowego dobrobytu gospodarczego.
Powyższe jest komunikatem prasowym Departamentu PR rządu Tajlandii.