KOMUNIKAT PRASOWY:
Prowincja Phuket znalazła się według doniesień na czele rankingu dochodów z turystyki w Tajlandii w 2024 r., generując 497.5 mld bahtów, a rząd zintensyfikował działania mające na celu zwiększenie wkładu tego sektora w gospodarkę.
Na kolejnych miejscach znalazły się Chonburi i Surat Thani, zarabiając odpowiednio 316.8 mld bahtów i 119.1 mld bahtów. Inne prowincje o wysokiej wydajności to Chiang Mai, Krabi i Prachuap Khiri Khan, co wskazuje na duży popyt na destynacje nadmorskie i kulturalne.
Rząd ustanowił rok 2025 „Złotym Rokiem Turystyki Tajlandii”, dążąc do ustanowienia całorocznych podróży bez niskiego sezonu, a jednocześnie do bardziej równomiernego rozłożenia dochodów z turystyki w głównych i drugorzędnych miastach. Władze pracują nad zwiększeniem zarówno liczby odwiedzających, jak i wydatków na osobę, poprzez ulepszenie infrastruktury, organizowanie wydarzeń międzynarodowych i rozszerzanie możliwości podróżowania do miejsc rzadziej odwiedzanych.
Aby wesprzeć długoterminowy rozwój, władze podnoszą standardy turystyczne w ramach Programu Standardów Zakwaterowania w Domach Turystycznych Departamentu Turystyki, zapewniając wysokiej jakości usługi, budując zaufanie podróżnych i przyciągając wartościowych gości.
Urzędnicy widzą sukces wiodących prowincji turystycznych Tajlandii jako wyraźny znak ciągłego znaczenia sektora dla gospodarki. Wydajność tych destynacji wyznacza obecnie przyszłe strategie w zakresie marketingu, planowania wydarzeń i rozwoju infrastruktury w celu utrzymania długoterminowego wzrostu.
Powyższe jest komunikatem prasowym Departamentu PR rządu Tajlandii.