Tajlandia-
Instytucje finansowe w Tajlandii zaczęły wymagać rozpoznawania twarzy dla klientów przeprowadzających transakcje o dużej wartości. Oczekuje się, że posunięcie to, mające na celu ograniczenie nieuczciwych działań i oszustw, zapewni dodatkowe bezpieczeństwo klientom.
Zastępca rzecznika rządu Traisuree Taisaranakul ogłosił, że wszystkie banki komercyjne i rządowe wdrożą ten nowy środek bezpieczeństwa. Od lipca klienci dokonujący transakcji na kwotę 50,000 200,000 bahtów lub więcej za pośrednictwem bankowości mobilnej lub których transakcje przekraczają dzienny limit XNUMX XNUMX bahtów, będą musieli zweryfikować swoją tożsamość za pomocą systemów rozpoznawania twarzy.
Traisuree wyjaśnił, że środek ten jest częścią szerszych inicjatyw zwalczania cyberprzestępczości prowadzonych przez Bank Tajlandii (BOT) i inne odpowiednie agencje.
Banki komercyjne podjęły już kroki w celu zwalczania oszustw internetowych, w tym zaprzestały wysyłania swoim klientom wiadomości tekstowych zawierających linki internetowe. Użytkownicy bankowości mobilnej mogą zweryfikować swój status rejestracji biometrycznej za pośrednictwem aplikacji bankowych.
Ci, którzy jeszcze się nie zarejestrowali, mogą potrzebować skontaktować się ze swoim bankiem w celu wykonania skanu twarzy, aby zachować zgodność z nowym rozporządzeniem.
Poprzedni to komunikat prasowy rządu Tajlandii.