KOMUNIKAT PRASOWY:
Indyjscy turyści napływają do Azji Południowo-Wschodniej, umacniając pozycję najludniejszego kraju na świecie jako kluczowego rynku wzrostu dla sektora podróży i turystyki.
Od linii lotniczych, takich jak IndiGo i Thai Airways, po sieci hoteli oferujące tysiące pokoi, dyrektorzy i analitycy twierdzą, że firmy wykorzystują rosnącą klasę średnią i rosnącą siłę nabywczą Indii.
Długoterminowy wzrost liczby turystów indyjskich doprowadziłby do ponownej kalibracji przepustowości linii lotniczych, ofert hotelarskich i operatorów turystycznych – według członków branży pojawiają się pierwsze oznaki tego.
Azjatycki Bank Rozwoju (ADB) powiedział w majowym raporcie, że Indie mogą stać się następnymi Chinami „pod względem wzrostu turystyki wyjazdowej” w ciągu następnej dekady, chociaż łączność będzie ograniczona przez mniejszą liczbę tamtejszych lotnisk.
W Tajlandii liczba turystów indyjskich – choć w wartościach bezwzględnych mniejsza niż Chińczyków – jest tylko o około 14% niższa niż w 2019 r.
Według danych tajlandzkiego rządu w 2019 r. chińscy goście wydali w Tajlandii około 197 USD dziennie, a Hindusi około 180 USD, przy czym obaj odwiedzali ją przez około tydzień.
Tanes Petsuwan, zastępca gubernatora Urzędu ds. Turystyki Tajlandii (TAT), powiedział, że w tym roku królestwo odwiedzi 1.6 miliona Hindusów.
Powyższe jest komunikatem prasowym Departamentu PR rządu Tajlandii.