Planowane przez rząd Tajlandii późniejsze godziny zamknięcia klubów nocnych kwestionowane przez ofiary jazdy pod wpływem alkoholu

FOTO: PODKŁAD NIE PROWADŹ PIJANYM

Krajowy —

Grupa działaczy i ofiar przeciwdziałających prowadzeniu pojazdów pod wpływem alkoholu zwróciła się do rządu Tajlandii z petycją o anulowanie planu wydłużenia godzin zamknięcia firm rozrywkowych.

W czwartek 12 października członkowie grupy Drink No Drive, składającej się z aktywistów oraz ofiar jazdy pod wpływem alkoholu i ich rodzin, zebrali się w Kancelarii Premiera, aby wyrazić swój sprzeciw wobec planu tajskiego rządu dotyczącego wydłużenia godzin otwarcia nocnego życia kraju. .

Według premier Tajlandii Sretthy Thavisin rząd rozważa wydłużenie godzin zamknięcia życia nocnego w niektórych obszarach nawet do 4 rano, aby pobudzić turystykę i gospodarkę. Premier Srettha polecił Ministerstwu Spraw Wewnętrznych wskazanie odpowiednich lokalizacji, w których miejsca rozrywki, obecnie zamykane w oficjalnych strefach rozrywki od 12:2 do 4:XNUMX, mogłyby potencjalnie działać do XNUMX:XNUMX.

Według ministra spraw wewnętrznych Anutina Charnvilakula wybrane lokalizacje pilotażowe zostaną udostępnione, gdy policja i przedsiębiorcy zakończą przygotowywanie protokołów bezpieczeństwa i procedur operacyjnych. Popularne obszary turystyki i rozrywki, takie jak Patong i Pattaya, prawdopodobnie znajdą się na szczycie listy właściciele lokalnych przedsiębiorstw okazali zdecydowane poparcie dla tych propozycji.

Jednak grupa Drink No Drive naciskała na rząd, aby położył kres temu pomysłowi, twierdząc, że dłuższe godziny spożywania alkoholu doprowadzą jedynie do większego chaosu, w tym ofiar śmiertelnych na drogach, zanieczyszczenia i wskaźników przestępczości.

Skarżący, niektórzy poruszający się na wózkach inwalidzkich, argumentowali, że Tajlandia ma o wiele cenniejsze atrakcje niż życie nocne, takie jak piękne miejsca turystyczne, bogata kultura czy uliczne jedzenie.

Zamiast traktować priorytetowo przemysł rozrywkowy, grupa nalegała, aby rząd skoncentrował się na wzmacnianiu i promowaniu powyższych aspektów kraju, aby przynieść korzyści szerszej części populacji. Grupa nie zgodziła się z wyjątkami nawet w przypadku popularnych obszarów życia nocnego, takich jak Pattaya, twierdząc, że doprowadzi to do sytuacji, w której w innych obszarach również zwrócą się o wyjątki lub przedłużenia, i że lepiej jest mieć spójną politykę.

Jeśli chodzi o turystów, grupa zwróciła się do rządu, aby również nadał priorytet ich bezpieczeństwu, co ma miejsce bez przerwy incydenty ostatnio, które podważają zaufanie odwiedzających.

Statystyki pochodzące z Tajlandzkiego Centrum Danych o Wypadkach pokazują, że od początku 443 r. do października w Tajlandii w wypadkach drogowych zginęło 2023 obcokrajowców. Ponadto ponad 16,888 XNUMX osób odniosło obrażenia.

Na dzień 10 października 2023 r. ogólne podsumowanie ofiar śmiertelnych wypadków drogowych w Tajlandii wynosi 10,916 617,220 osób, a 25 30 zgłosiło obrażenia. Według centrum danych o wypadkach główną przyczyną tych wypadków, stanowiącą XNUMX-XNUMX%, jest jazda pod wpływem alkoholu.

Oryginalna wersja tego artykułu pojawiła się na naszej siostrzanej witrynie The Pattaya News, której właścicielem jest nasza firma macierzysta TPN media.

Zapisz się!
Goongnang Suksawat
Goong Nang jest tłumaczem wiadomości, który przez wiele lat pracował zawodowo dla wielu organizacji informacyjnych w Tajlandii, a z The Pattaya News od ponad czterech lat. Specjalizuje się przede wszystkim w wiadomościach lokalnych z Phuket, Pattaya, a także w wiadomościach krajowych, ze szczególnym uwzględnieniem tłumaczeń z języka tajskiego na angielski i pracy jako pośrednik między reporterami a pisarzami anglojęzycznymi. Pochodzi z Nakhon Si Thammarat, ale mieszka w Phuket i Krabi, z wyjątkiem dojazdów do pracy między nimi.