Krajowy-
6 grudnia 2023 r. Tajski Instytut Promocji Nauczania Nauk Przyrodniczych i Technologii (IPST) publicznie ujawnił wyniki Programu międzynarodowej oceny uczniów w wieku 2022 lat (PISA) na rok 15, w których Singapur zajął pierwsze miejsce pod względem wszystkich umiejętności na Tymczasem tajlandzcy uczniowie wykazywali pogarszające się wyniki we wszystkich umiejętnościach.
Badanie PISA zostało założone przez Organizację Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) w celu oceniania uczniów w wieku 15 lat co 3 lata z 81 krajów.
Uczniowie z Makau, Tajwanu, Japonii, Korei Południowej i Estonii znaleźli się w pierwszej dziesiątce pod względem wszystkich umiejętności w badaniu PISA 10, w tym matematyki, przedmiotów ścisłych i umiejętności czytania. Jednak średnie wyniki badania PISA 2022 pokazały, że wyniki w zakresie kompetencji uczniów w krajach/gospodarkach OECD spadły w bezprecedensowym tempie.
ŹRÓDŁO: OECD
Tymczasem tajlandzcy studenci uzyskali najniższe od 20 lat wyniki w przedmiotach ścisłych, matematyce i umiejętności czytania.
Surasak Phancharoenworakul, wiceminister edukacji, publicznie ujawnił, że możliwymi przyczynami pogarszających się wyników w badaniu PISA są skutki uboczne blokowania i zamykania szkół w związku z Covid-19, które trwały łącznie prawie dwa lata, oraz utrzymujący się problem nierówności w szkołach Tajlandia, zwłaszcza gdy dostęp do technologii może nie być kompleksowy.
Był to poważny problem podczas kryzysu związanego z Covid-19, ponieważ chociaż wielu uczniów z zagranicy i niektórzy uczniowie tajlandzkich szkół publicznych mogli uczyć się zdalnie z domu, inni uczniowie z obszarów wiejskich oraz ci, którzy ze względu na środki finansowe nie mieli sprzętu elektronicznego, w zasadzie nie uczęszczali do szkoły przez dwa lata .
Surasak podkreślił, że w ramach kolejnego badania PISA w 2025 r. władze Tajlandii obiecały znaleźć rozwiązanie, które pozwoli na poprawę wyników badania PISA. Premier Tajlandii, Srettha Thavisin, również ma wątpliwości co do wyniku badania PISA i zachęca odpowiednie agencje do wyciągnięcia pozytywnego wniosku w sprawie niższych wyników ocen, stwierdziła Surasak.
Tajlandzcy internauci w mediach społecznościowych przedstawili różne komentarze i sugestie na temat wiadomości, a wiele z nich stwierdziło, że chociaż mniej więcej dwa lata zamknięcia szkół związanych z Covid-19 z pewnością nie poprawiły wyników uczniów, to jednak odczuli także ogólną kulturę i strukturę szkoły wymagało drastycznych zmian w całej Tajlandii, aby przynieść prawdziwy wpływ i pozytywną poprawę.
Często pojawiającym się tematem w komentarzach w Internecie było to, że internauci uważali, że tajski program nauczania w szkołach za bardzo skupiał się na powtarzaniu i próbach wpływania na punkt widzenia uczniów na pewne tematy nacjonalistyczne, historyczne i kulturowe, a nie na nauce podstawowych umiejętności, takich jak język, czytanie, matematyka, nauka, rozwiązywanie problemów, umiejętności życiowe i nie tylko.
Niektórzy internauci obwiniali również problemy w tajskim systemie edukacji brakiem indywidualnego uczenia się i uznaniem, że różni ludzie mają różne sposoby przyswajania informacji, zamiast tego skupiali się na podejściu uniwersalnym.
Tymczasem, zgodnie z niedawnym zarządzeniem tajskiego Ministra Spraw Wewnętrznych Anutina Charnvirakula, w obecnym programie nauczania tajskiej szkoły miało zostać rozszerzone skupienie się na dalszym nauczaniu tajskiej kultury, historii Tajlandii, poznawaniu rodziny królewskiej i podobnych tematach.
Ten artykuł pierwotnie ukazał się na naszej siostrzanej stronie The Pattaya News.