Krajowy-
10 stycznia 2024 r. Thaophiphob Limchitrakorn, poseł z Bangkoku z Partii Move Forward, podczas niedawnego posiedzenia parlamentu zaproponował ponowne rozpatrzenie bardziej rygorystycznej ustawy o kontroli alkoholu dotyczącej reklamy produktów alkoholowych.
Dyskutowano nad trzema projektami ustawy o kontroli napojów alkoholowych, w tym dwoma projektami z sektora publicznego i projektem pana Thaophiphob Limchitrakorn, posła z Bangkoku z partii Move Forward.
Pierwszy projekt, zatytułowany Artykuł 32 dotyczący reklamy i popierany przez różne grupy antyalkoholowe, wzmocniłby obecne przepisy i zmienił prawo do całkowitego zakazu używania logo przypominających logo napojów alkoholowych na napojach bezalkoholowych, wodzie i innych napojach. Oznacza to, że reklama niektórych marek napojów bezalkoholowych, takich jak napoje gazowane i woda, z logo przypominającymi napoje alkoholowe, zostanie uznana za naruszenie, stwierdziła Thaophiphob.
Na przykład, gdyby ta ustawa została przyjęta, Chang, Singha itp. nie mogliby używać tego samego logo, które jest używane w przypadku produktów alkoholowych na produktach bezalkoholowych w celu reklamy lub sponsorowania wydarzeń.
Thaophiphob zasugerował w drugim projekcie alternatywę, zezwalającą na reklamę, ale w granicach rozsądku, mającą na celu rozwianie obaw zwykłych osób, które powinny mieć możliwość zamieszczania lub reklamowania piwa bez groźby więzienia lub grzywny w wysokości 50,000 XNUMX bahtów za samo opublikowanie zdjęcia piwa w mediach społecznościowych.
Obecna kara za reklamowanie produktów alkoholowych przez zwykłe osoby jest droższa niż kara za jazdę pod wpływem alkoholu, zauważył Thaophiphob. Podkreślił także, że w przypadku dalszego otwarcia rynku alkoholi, takich jak piwa rzemieślnicze, w związku z rozpatrywaniem propozycji, jak którykolwiek z nowych, małych startupów mógłby poinformować dorosłych klientów o swoich produktach, gdyby nie pozwolono im napisać na ten temat nawet jednego postu.
Taofifob w drugim projekcie zaproponowano także zniesienie zakazu sprzedaży alkoholu w niektórych okresach w Tajlandii. W niektórych krajach ograniczenie godzin sprzedaży nie jest powiązane z kontrolowaniem napojów alkoholowych; skutkuje to zwiększoną konsumpcją i pijaństwem, powiedział Thaophiphob. Na przykład zniosłoby to bardzo niepopularny zakaz sprzedaży alkoholu w godzinach 2:5–XNUMX:XNUMX.
Na posiedzeniu parlamentu nie wspomniano jednak o możliwości zniesienia zakazu sprzedaży alkoholu w święta religijne – zauważyła TPN.
Po umożliwieniu parlamentarzystom wyrażenia swoich opinii, większość zgodziła się na poluzowanie rygorystycznej kontroli napojów alkoholowych. Na posiedzeniu przyjęto 257 głosów za, 156 przeciw i 7 wstrzymujących się, co zdecydowało o odesłaniu projektu ustawy o kontroli alkoholu z powrotem do Rady Ministrów w celu dalszego rozpatrzenia w ciągu 60 dni przed przedstawieniem go pod kolejne głosowanie w parlamencie.
Choć projekt nadal znajduje się w fazie propozycji, to dobry znak dla tych, którzy mają nadzieję na poluzowanie przepisów dotyczących reklamy alkoholu i zniesienie niektórych okresów zakazu sprzedaży alkoholu.
Ten artykuł pierwotnie ukazał się na naszej siostrzanej stronie The Pattaya News.