Krajowy-
24 stycznia 2024 r. tajskie media ogólnokrajowe poinformowały, że system biometryczny używany przez tajskie biuro imigracyjne rozbił się na międzynarodowym lotnisku Suvarnabhumi, powodując długą kolejkę pasażerów do odprawy.
Pol. Gen. Wisanu Prasatthong-osot, prezes Airports of Thai Co Ltd., przeprowadził inspekcję w terenie w celu ustalenia przyczyny awarii systemu.
Tajskie media podały, że o godzinie 4:30 po aktualizacji oprogramowania system biometryczny zaczął działać nieprawidłowo.
W rezultacie komputery w punktach kontroli imigracyjnej działały z opóźnieniem, co spowodowało wydłużenie procesu kontroli paszportowej. Tymczasem, krajowe systemy automatycznych kas samoobsługowych nie działały, a wielu pasażerów utknęło w długich kolejkach na punktach kontrolnych. To samo wydarzyło się na lotnisku w Phuket.
Urzędnicy imigracyjni ręcznie sprawdzali paszporty za pomocą systemu kontroli Suvarnabhumi, szukając przestępców i osób przedłużających pobyt. Pracownicy lotniska pomagali pasażerom, rozdając wodę i sprawdzając pasażerów, którzy mogą spóźnić się na lot na priorytetowym pasie.
Mimo że system biometryczny wrócił do normy, Królewskie Tajskie Biuro Imigracyjne starało się w dłuższej perspektywie usprawnić jego działanie i upewnij się, że nie zdarza się to często.
Ten artykuł pierwotnie ukazał się na naszej siostrzanej stronie The Pattaya News.