Krajowy —
Cyber Crime Investigation Bureau (CCIB) ostrzega restauracje przed oszustami, którzy podszywają się pod klientów i proszą o zwrot pieniędzy za pośrednictwem aplikacji do dostarczania jedzenia.
Rzecznik CCIB Pol. Pułkownik Krishna Pattanacharoen powiedział, że oszuści wykorzystują powszechne korzystanie z aplikacji do dostarczania żywności w Tajlandii.
Oszuści ci podszywają się pod klientów i oszukują nieświadome restauracje, żądając zwrotu pieniędzy, twierdząc, że nie otrzymali właściwego zamówienia.
pol. Pułkownik Krishna powiedział, że tego rodzaju oszustwa stają się coraz bardziej rozpowszechnione w oparciu o liczbę skarg online, które otrzymuje CCIB. Według statystyk od 1 marca 2022 r. do 5 czerwca 2023 r. zgłoszono 9,768 3.58 przypadków takich oszukańczych działań, co stanowi 351% wszystkich zgłoszonych przypadków przestępstw internetowych i powoduje szkody w wysokości XNUMX mln bahtów.
Według Pol. Pułkowniku Krishna, osoby zamieszane w tego rodzaju oszustwa podlegają karze pozbawienia wolności do lat pięciu i grzywnie w wysokości nie większej niż 100,000 100,000 bahtów lub obu tym karom. Naruszają również ustawę o przestępstwach komputerowych, za którą grozi grzywna w wysokości nie większej niż XNUMX XNUMX bahtów i kara pozbawienia wolności do pięciu lat lub jedno i drugie.